Tuesday, 16 November 2010

Zsa zsa schotel

Maandagavond; om 7 uur moet ik weer in Eindhoven zijn voor mijn cursus webdesign. Weinig tijd om te eten, om uitgebreid te koken. Gelukkig had Madame Zsa zsa een ovenschotel recept op haar blog staan.

Maandag: Spinazie-paddenstoelen-brietaart met het slaatje.
De volgorde van hierboven aanhouden en klaar. Een vel bladerdeeg, spinazie, gebakken champignonnen (met rozemarijn en knoflook), brie en afsluiten gelijk ge begonnen zijt. Eigeel erover (en tussen de twee bladerdeegkanten), in de oven voor een half uur en klaar.


Het was heerlijk, dus Madame; dankuwel!

Wat wordt het vanavond? Weer een snelle hap, dus alle tips zijn welkom!

Tot Blogs!

2 comments:

  1. Tja, wij eten vanavond sticky kip, maar dat vergt wel wat voorbereiding dus daar heb je nu niets aan. Maar na de voorbereiding is het maar een half uurtje! En nee, het is niet het allergezondste gerecht maar wel lekker voor een keertje!
    5oo gram kip(drumsticks/vleugels/filet) marineren in een mengsel van 6 eetlepels ketchup, 2 eetlepels sojasaus, 2 eetlepels bruine basterdsuiker en een eetlepen olie. Makkelijk maar dit moet wel even marineren, ik maak het een dag van tevoren. Daarna leg ik alles op een ovenschaal en doe het een half uurtje in de oven (op 200 gr), ik keer het halverwege en smeer het nog een keer in met de marinade (omdat de marinade in contact is geweest met de kip moet dit in het midden van de baktijd zodat het nog even doorverhit). Heel lekker met veel sla!

    ReplyDelete
  2. Gebakken ei met brood?

    XO Heidi

    ReplyDelete