Monday, 17 May 2010

Gewoon weer een rommelmarkt

Ja, weer een rommelmarkt. Dit keer op de schaatsbaan van Eindhoven, gelukkig lag er geen ijs meer want dat was avontuurlijk shoppen geweest! De entree was al 3 euro, ik kan me herinneren dat we niet naar een rommelmarkt gingen omdat entree 3 GULDEN was en dat was toen al echt belachelijk. Maar nu betaalden we dus wel 3 euro, belachelijk veel geld, maar goed we konden ook op de bank hangen of iets anders nutteloos doen.

Dan ben je binnen, hoor je de prijzen die mensen voor dingen durven te vragen! Sorry hoor, maar net doen alsof een verroest autootje 20 euro waard is MAAKT niet dat het 20 euro waard is. Het is niet een euro voor elk jaar dattie op zolder heeft liggen verstoffen. Je snapt wel dat we die roestbak hebben laten staan, maar we hebben wel wat andere dingetjes gekocht.

Zo ben ik helemaal weg van kinderboeken, tenminste de plaatjes uit oude kinderboeken. Zo jaren 60/70, want mijn kinderboeken hadden al weer heel andere soort tekeningetjes. Ik ben speciaal gecharmeerd van Rie Cramer en dus kocht ik een boek van haar hand.



En ik kocht een Vinyl LP van Paul McCartney, vooral omdat ik hem zo leuk op de hoes vond staan. Ik zal verklappen dat ik stiekem een beetje een crush heb op de jonge Paul McCartney. Hier heb ik al heel lang last van, ik moet ook eerlijk zeggen dat Vriendlief zijn 'Beatle kapsel' destijds hielp om mijn oog op hem te laten vallen. Vriendlief kocht 3 Vinyl Lp's een van Kiss (een Euro!) Een van Van Halen en een van the Stones (ik doe alleen aan the Stones toen Brian Jones nog leefde...)



Ook kocht Vriendlief dus autootjes. Geen van 20 euro, maar van hooguit 5 euro. Kijk die grote op de achtergrond wil ik wel in het echt hebben.



Als laatste kocht ik nog een oud Scrabble spel (uit 1955!) ik wilde wel alleen de lettertjes gaan gebruiken, dus binnenkort VINTAGE scrabble artikelen in mijn dawanda!



Jaa en dan volgende week rommelmarkt in de wijk... Misschien doe ik dan weer goede vondsten! Vanavond eerst uiteten voor de verjaardag van mijn langste vriendin (niet in lengte maar in tijd dus) en ik heb een heel speciaal kadootje voor haar!

Morgen meer!

Tot Blogs!

4 comments:

  1. Wat een heerlijke vondsten!

    ReplyDelete
  2. Goeie buit zussie!, weet jij nog dat smam en ik jou altijd meesleurden naar de rommelmarkt in 't karregat? Jij twee of drie of vier en absoluut geen zin.......... hahaha

    XXXX

    ReplyDelete
  3. @Heidi, nee dat weet ik niet meer... Ik weet wel dat als ik toen had opgelet leuke dingetjes had kunnen kopen! :p (Toen waren de jaren 70 pas net voorbij!)

    ReplyDelete