Monday, 1 March 2010

Just my schoolwork

Toen ik deze blog begon zat ik midden in mijn eindexamen. Omdat mijn opleiding 'Vormgever reclame, presentatie, communicatie' heette (oftewel Ruimtelijke vormgeving') dacht ik dat het leuk zou zijn als ik mijn eind project hier zou laten zien, maar dat heb ik uiteindelijk nooit gedaan. In het kader van 'uit de oude doos' dacht ik 'beter laat dan nooit.'

Het vierde jaar van mijn opleiding begon met een opdracht voor spijkerbroeken merk 'Diesel' en onze school werkte ook echt samen met het bedrijf. Erg leuk en spannend, het eerste ontwerp dat we moesten maken was van een spijkerbroeken display voor 7 spijkerbroeken en een accesoire. Van het ontwerp moest een model worden gemaakt, schaal 1 op 50.



Er waren een hoop mensen die ingewikkeldere, meer decor-achtige ontwerpen hadden gemaakt en hogere punten hebben gekregen. Maar ik ben superblij met dit ontwerp, want het is uitvoerbaar en praktisch om in een winkel te zetten. Ik vind het nogsteeds wel jammer dat daar niet op werd gelet.

Bij het ontwerpen van een beursstand werd wel meer op de praktische en veilige kant gelet. Het ontwerp van deze stand is mooier dan de uitvoering en het ding was ZWAAR! Maar toch wil ik het even delen.



Toen we eindelijk klaar waren met allebei de opdrachten over Diesel kwam er nog een mini opdracht waar we alleen tekeningen voor moesten maken. Dus aan het einde van de Diesel periode, eind januari had ik presentatie, kon ik geen Diesel meer zien!

Maar toen begon het ECHTE examen! Een stand en decor maken voor een ecologische versie van de Megafestatie (misschien wel bekend bij Nederlanders.) Zelf moesten we een bedrijf zoeken wat bij de punten past en klein presenteren aan de leraar. Ik wilde vintage kleding winkel Episode gebruiken. Het kostte me veel struif om de leraar te overtuigen, maar het is gelukt!

Denkend aan alles wat zowel ecologisch is als 'vintage' kwam ik op het idee om ouderwets ganzenbord te gebruiken als uitgangspunt.



Daar kwam ik op uit, met een stand waar veel te doen is; workshop, winkel en het spel wat gespeeld kan worden voor mooie prijzen. Wederom ben ik trotser dan mijn leraren, maar goed ik geloof nogsteeds dat dat ook heel erg komt omdat anderen nogal slijmden bij de leraar. Helaas is het zo dat zoiets werkt, misschien vooral in het onderbewust zijn van de leraar, maar toch!

Nou ja, ik hoop dat ik toch weer in dat wereldje aan de slag kan gaan. Ik ben bezig met het bedenken van een 'stand' voor mijzelf als ik op een markt ga staan. Zo merk je toch weer dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Een laatste plaatje van iets wat ik in het eerste jaar heb gemaakt; een melkpak voor plectra in te verkopen.



Tot blogs!

1 comment: