Thursday, 3 December 2009

Just 'Sint zat te denken...'

Het is weer bijna zo ver
Piet strooit weer noten her en der
De pakjes staan weer voor de deur
Het huis vult zich met een heerlijke etensgeur
Lieve bloglezers groot en klein
Ik vind jullie bezoeken heel erg fijn
Dankzij Feedjit kan ik altijd zien
Waar iedereen vandaan komt, misschien
Een berichtje hier en daar
Soms raakt het een gevoelige snaar
Vandaag is het de laatste dag
Dat ik jullie een kadootje geven mag
Ringen voor bij de gourmet
Daar kun je insteken je servet
Ik wens jullie allemaal veel plezier
Met het openen van surprises en papier
Dubbel liggen om de gedichten
Genieten van de kinder gezichten
Snoepen van de laatste kikker of muis
Daarna misschien lekker voor de buis
Ik weet in ieder geval wat ik ga doen
Namelijk heel hard zingen bij mijn schoen
Hopend dat de Sint weer langs komen zal
Met een pop, een trein of misschien een bal
Ik ben dan wel heel zoet geweest
Ik heb dan toch ook wel veel gefeest
Nu ga ik afsluiten deze rijm
En ophouden met het woorden gelijm


Fijne Sinterklaas avond allemaal!



PS Ik weet niet wie er gaan gourmetten voor Sinterklaas, maar hier en bij veel gezinnen is het natuurlijk wel traditie! Hier kun je de servetringen downloaden je moet alleen nog even knippen en plakken. Maar dat komt vast wel goed!


Tot Blogs!

1 comment:

  1. Leuk gedicht Minkeltje! En is hij langs geweest?????
    Groetjes Michaja

    ReplyDelete