Saturday, 12 December 2009

Just a serious request..



Ik denk dat iedereen er tegenwoordig wel bekend mee is: Serious request. Het glazenhuis van radiostation 3fm waar 3 van hun DJ's een week lang plaatjes draaien voor het goede doel, en ik geloof dat in Belgie ook zo'n huis staat? Die plaatjes kun je aanvragen en een geldbedrag erbij storten. Alles mag, van een euro tot een miljoen, alleen gebeuren beide bijna nooit tot helemaal niet.. Dit jaar is probeert 3fm een hoop gezinnen te helpen om zich te beschermen tegen malaria. Voor 15 euro is een gezin 5 jaar lang beschermt tegen malaria. Een simpele klamboe zou al zoveel schelen daar!

Ik ben eigenlijk niet zo voor goede doelen, niet zozeer omdat ik niet goed vind wat ze doen, integendeel. Maar het ZIJN ER ZOVEEL! En ze willen allemaal geld hebben en eigenlijk ben je krenterig als je ze allemaal 1 euro geeft. Want er wordt gezegd 'voor 5 euro red je de natuur' en 'voor 5 euro red je een kind van aids' en dan denk ik 'ik moet ook eten!' Maar bij Serious request zijn ze bij wijze van spreken al tevreden met een stuiver en dat maakt het verschil voor mij!

Daarom doe ik niet mee met alle verschillende goede doelen, maar steun ik er 1 en al sinds ik weet dat ik dat kan doen draag ik mijn steentje bij bij Serious request. Nooit in mijn eentje want 25 euro geven is leuker dan 5, toch? Dit jaar wil ik het helemaal anders gaan doen! Vanaf maandag kun je in mijn webshop kersthangers kopen, en de opbrengsten daarvan gaan naar Serious request. Ze zullen 3 euro en daarvan gaat 2,50 (dus minus de verzendkosten) naar Serious request! Ik hoop natuurlijk dat er veel mensen iets willen bijdragen, wil je er nu al een 'reserveren' dan post maar een comment!

Hieronder heb ik een foto van de hangers die nu nog liggen te drogen, ze zijn dus nog niet helemaal klaar..



Tot Blogs!

1 comment:

  1. Goed initiatief! In Hulst (ons pittoreske stadje in het prachtige Zeeuws-Vlaanderen, alwaar rust en gemoedelijkheid hoogtij vieren, de kinderen buiten spelen en we altijd verse groenten eten) hadden we dit jaar een eigen glazen huis. Afgelopen vrijdag (tot zaterdag) hebben lokale deejees 24 uur uitgezonden vanaf de markt, in een glazen huis. Iedereen mocht rondom het glazen huis een eigen actie bedenken om geld op te halen en je kon plaatjes aanvragen tegen een vergoeding. Er is ruim 8000 euro opgehaald en dat gaat dat weer naar het "echte" glazen huis. Bij deze koop ik twee kersthangers van je, en hartje en een ster, voor een klamboe. Je hoeft ze niet op te sturen hoor, ik kom ze ophalen :-) Wie volgt!!!!!

    XO Heidi

    ReplyDelete