Friday, 13 November 2009

Just 'de intocht van Sinterklaas'

Morgen is het eindelijk zover, na wederom veel problemen zal de Sint weer aankomen in Nederland. Ik weet bijna wel zeker dat de Goed Heilig man aan het eind van de uitzending weer verkondigd dat alle kindjes die avond hun schoentje mogen zetten. Zo gaat dat namelijk al zolang als ik me kan heugen. Oh wat was dat een feest, ein-duh-lijk was hij er weer! Al was ik er altijd zeker van dat de 'kijk Pieten' al enkele weken in Nederland waren om te kijken of ik wel lief was en natuurlijk hing hij boven het raam en zou het doorgegeven worden als ik mijn bordje niet leeg zou eten.

Dan kwam de dag dat ik (samen met mijn vriendinnetje Kristel) op de bank, met een bak pepernoten, naar de intocht ging kijken. Heel eerlijk gezegd vond ik altijd dat de Koningin met haar 'tocht' op Koninginnedag maar een na-aper was en ik vond dit altijd zeker veel leuker. En dan afwachten, zouden we ons schoentje mogen zetten? JA! Het mocht weer!

Dus die avond; wortel voor het paard, biertje voor Piet en een verlanglijstje voor Sinterklaas in (om) de schoen en op je mooist een liedje zingen. En dan heel de nacht onrustig slapen, want 'zou die goede Sint wel komen.' Gelukkig heeft hij mij geen enkele keer overgeslagen. De volgende dag was mijn verlanglijstje weg, het bierflesje leeg en die avond aten we wortelstamp.

Omdat ik het hele 'Sinterklaas-spelen' (wat het natuurlijk niet is, Sinterklaas is BLOED serieus!) wel heel leuk vind, zal ik de komende 4 vrijdagen (tot 4 december) elke week een downloadbaar kadootje weggeven. Zelf te printen en in elkaar te knutselen. Leuk toch? Vandaag is het een kleurplaat annex verlanglijst zodat Sinterklaas een mooie tekening heeft om op te hangen in zijn kantoor en tegerlijkertijd ziet wat je wil hebben.
Ik heb zelf helaas geen kaas gegeten van het hele 'pdf online' gebeuren, dus ik doe het lekker ouderwets; MAIL MIJ via mijn webshop en ik stuur je de download (en als je wil ook de andere 3, zet dat dan wel even in het opmerkingen vakje. Je kunt natuurlijk ook gewoon een comment met email achter laten!

Nou veel kleurplezier! En denk eraan; kleuren is niet alleen voor kleine kinderen net als Sinterklaas, want je hoeft in je hoofd niet te geloven om het in je hart te doen..

1 comment:

  1. nou lieve Minke, ik wil ook nog wel eens proberen om een verlanglijstje in mijn schoen te doen....mijn mailadres heb je he?

    XO Heidi

    ReplyDelete